IZIS - INŠTITUT ZA PLESNO-GIBALNO TERAPIJO, POMOČ Z UMETNOSTJO, SONARAVNO BIVANJE, IZOBRAŽEVANJE IN SVETOVANJE info@izis.si 00386 30 799 444

MOVE, DANCE, FEEL GOOD

 

Erasmus+ Programme – ERASMUS-SPORT-2024 , Project No.: 101185178 — MDFG

MOVE, DANCE, FEEL GOOD   –  GIBAM SE, PLEŠEM IN SE DOBRO POČUTIM

Razvijamo vključujoče učeče se plesne skupnosti!

  • Koordinatorica projekta na mednarodni ravni:  Sorina PetrescuTMoves, Romunija
  • Koordinatorici in vodji projekta na Danskem in v Sloveniji: Alenka Lin Vrbančič SimoničInštitut IZIS, Slovenija
    Mette ØrbækSense of Movement, Danska

V okviru projekta Move, Dance and Feel Good, ki smo ga s pomočjo Erasmus+ Sport financira Evropska unija od novembra 2024 do konca oktobra 2025 soustvarjali partnerji Inštitut IZIS (Slovenija), Tmoves (Romunija) in Sans for Beagevelse (Danska) smo  mladim v starosti od 8 do 30 let omogočili vključitev v gibalno plesne delavnice. Izvedli smo tudi  usposabljanje mladinskih delavk_cev in 3 mednarodne izmenjave dobrih praks, ki so v sodelovanju vseh treh partnerjev potekale v Sloveniji, Romuniji in na Danskem.

Vabljeni k ogledu predstavitvene knjižice projekta Move, Dance, Feel Good:  TUKAJ –  MDFG_booklet.

VKLJUČUJOČE GIBALNO PLESNE DELAVNICE

Vključujoče delavnice, ki so v okviru projekta potekale v treh državah – Romuniji, Danski in Sloveniji –   so bile namenjene krepitvi dejavnikov duševnega zdravja mladih v različnih razvojnih obdobjih (za starost od 8- 30 let). Vsebine in potek delavnic smo prilagajali potrebam udeleženk_cev.

Delavnice, ki so bile izvajane pod okriljem Inštituta IZIS v Mariboru,  so potekale v sodelovanju z OŠ Franca Rozmana Staneta Maribor in OŠ borcev za severno mejo Maribor. Organizirane so bile za različne starostne skupine mladih in sicer: 8 – 11 let; 12 – 15 let in 15 – 18 let Prednost pri vključitvi v delavnice si imeli mladi z nevrorazličnostjo in tisti z manj priložnostmi. Ne glede na to, da je projekt predvideval vključitev 10 udeleženk_cev, smo sprejeli vse, ki so se prijavili. V delavnice je bilo tako vključenih 38 udeleženk_cev.  Udeležba je bila za vse sodelujoče brezplačna. Za mladoletne udeleženke_ce smo pridobili  soglasje staršev oziroma skrbnikov.

NAMEN IN CILJI

Naš moto je: »NAJ GIBANJE IN PLES KOT UNIVERZALNI JEZIK RAZNOLIKOSTI OMOGOČATA IN RAZVIJATA SPOŠTOVANJE, POVEZOVANJE IN VKLJUČEVANJE

Gibanje, še posebej ustvarjalno gibanje – PLES – ima številne dobrobiti za razvoj, učenje in duševno zdravje.  Ključni cilj projekta je razvoj učečih se vključujočih skupnosti, kjer  mladi v različnih razvojnih obdobjih v procesu izkustvenega učenja s pomočjo ustvarjalnega gibanja pridobijo pozitivne socialne izkušnje  ter razvijajo  občutek sprejetosti, vključenosti, priznanja in dobrega počutja ter sodelovanje. 

KREPIMO DEJAVNIKE DUŠEVNEGA ZDRAVJA

V okviru delavnic so mladi v procesu izkustvenega učenja in vsak na sebi lasten način, v kontekstu prvoosebne izkušnje, ki vključuje tudi aktualno razvojno-izkustveno strukturo, raziskovali in spoznavali različne dejavnike duševnega zdravja.

Gibanje in ples za mlade predstavlja priložnost, da: 

  • se sprostijo, razgibajo, izrazijo;
  • raziskujejo in spoznavajo sebe in svet;
  • razvijajo svoje doživljanje,  izboljšajo svoje počutje;
  • razvijajo svoje delovanje;
  • se učijo o sebi in drugih.

Tekom vključenosti v plesno-gibalne delavnice so lahko v povezavi z razvijanjem ustvarjalnosti 

  • na zabaven način spoznavali tudi  proces “učenja učenja”;
  • odkrivali, raziskovali in razvijali so  svoje talente; 
  • spoznavali in razvijali so moč povezovanje in sodelovanja;
  • pomembno sooblikovali svojo aktivno vlogo v razvoju vključujoče učeče se skupnosti.

Mladi so tekom vključenosti v delavnice so-oblikovali in razvijali celostno komunikacijo s poudarkom na  telesno-gibalni izraznosti  v povezavi s tem pa so krepili različne vidike osebnostne čvrstosti, odpornosti in prožnosti.

VSEBINE

  • Skrb zase in dobro počutje.  
  • Telesno-gibalna izraznost: “abeceda” gibanja – moje telo, čuti in čutnost, gibanje in prostor, različni načini – dinamika gibanja, pripovedovanje zgodb z gibanjem.
  • Umetnost komuniciranja: medosebni odnosi in nebesedna komunikacija; prepoznavanje, izražanje in uravnavanje čustev; stališča; perspektive.
  • Samopodoba, identiteta  in odnosi: Kdo sem jaz? Kdo si ti? Kdo smo mi?
  • Vrednote in vrline ter njihov pomen za dobro počutje, osebno zadovoljstvo in duševno zdravje.
  • Empatija in sodelovanje, socialne veščine in prosocialno vedenje: kako se na primeren način postaviti zase, kako hkrati prispevati k skupnosti; kako razvijati svoj osebni prostor, kako povedati svojo zgodbo; kako razvijati medosebni prostor narediti prostore tudi za druge; kako vstopati in se vključevati v  širši skupni prostor …
  • Pripovedovanje zgodb in reševanje problemov.

Vabljeni tudi k ogledu  izobraževalnega filma o poteku vključujočih plesno-gibalnih delavnice in urbanih taborov, ki jih je v Mariboru izvajal Inštitut IZIS v sodelovanju z OŠ Franca Rozmana Staneta Maribor in OŠ borcev za severno mejo Maribor

Povezavo do izobraževalnega filma o delavnicah v Sloveniji, ki jih je pod vodstvom  Alenke Lin Vrbančič Simonič izvajal Inštitut IZIS kot tudi povezave za ogled kratkih filmov o delu naših partnerjev TMoves  (Sorina Petrescu, Romunija) in Sans For Beveagelse  (Mette Orbaek, Danska) najdete na spodnjih zeleno obarvanih povezavah

USPOSABLJANJE MLADINSKIH DELAVCK_CEV 

V okviru mednarodnega projekta smo usposobili 9 mladinskih delavk_cev (po 3 iz vsake sodelujoče države – Romunija, Danska, Slovenija).  Usposabljanje je vključevalo:

  • 10 spletnih predavanj z izkustvenim delom v obdobju januar do marec 2025;
  • sodelovanje pri izvedbi vsaj 10-ih vključujočih gibalno-plesnih delavnic z eno starostno skupino (v trajanju do 2 uri) in udeležba na 3 celodnevnih medgeneracijskih delavnicah  (v obdobju januar do junij 2025);
  • 3 mednarodna srečanja – izmenjave dobrih praks v obdobju marec do maj 2025 (Slovenija – Maribor, Danska -Kopenhagen, Romunija – Bukarešta, festivala inkluzivnega plesa).

Izobraževanje je  vključevalo skupaj 22,5 ur teorije, ter 2 mednarodni izmenjavi po 2 dni – v Mariboru, Slovenija (22.–25. marec) in v Københavnu, Danska (24.–27. april) – s praktično uporabo in učenjem o kulturnem ter izobraževalnem kontekstu inkluzije. Mladinske delavke_ci  so tekom usposabljanja: 

  • spoznali v izhodiščih in metodah plesno-gibalne (psiho)terapije utemeljen pristop k razvoju inkluzivnih gibalno-plesnih delavnic za mlade v različnih razvojnih obdobjih;
  • bili vključeni v  teoretično in praktično usposabljanja pod vodstvom mednarodno priznanih strokovnjakinj s področja inkluzije in plesno-gibalne (psiho)terapije;
  • sodelovali  v mednarodnih izmenjavah – zagotovljena je bila namestitev, obroki, prevoz ter veliko novih izkušenj in mednarodnih povezav.

Teme obravnavane v spletnih delavnicah in tekom izmenjav dobrih praks v posameznih državah:

  • zgodovina plesno-gibalne terapije;
  • koncepti specialne pedagogike;
  • senzorna disregulacija in vedenjske posledice ter senzorna integracija in njen pomen;
  • pristop Activate, Motivate, ReCreate (avtorica in izvajalka Alenka Lin Vrbančič Simonič);
  • teorija gibanja in ustvarjalni gibalni procesi;
  • jezik telesa v strokovni praksi;
  • 7 gibalnih dimenzij – model psihologije gibanja (avtorica Helle Winther; prenos znanja v okviru projekta MEtte Orbaek);
  • metoda Ways of Seeing (avtorica dr. Suzi Tortora, prenos znanja v okviru projekta MDFG Sorina Petrescu): koncepti, štiridelni postopek, principi interakcije, samoocena ure.

KOMPETENCE MLADINSKIH DELAVCEV

V okviru izobraževanja in izmenjave dobrih praks na področju inkluzivnega plesa in plesno-gibalne (psiho)terapije
je  9 mladinskih delavcev (3 iz vsake države)  pridobilo pomembne dodatne kompetence za delo z mladimi  s posebnimi potrebami, manj priložnostmi in talenti.

1.Inkluzivna praksa in dostopnost

  • Zmožnost načrtovanja in izvajanja preprostih inkluzivnih gibalnih aktivnosti za mlade z oviranostmi.
  • Sposobnost prilagajanja plesnih in gibalnih dejavnosti različnim telesnim in kognitivnim zmožnostim.

2. Plesno-gibalna (psiho)terapija in telesno zavedanje 

  • Osnovno teoretsko poznavanje principov in tehnik plesno-gibalne terapije.
  • Sposobnost vodenja gibalnih dejavnosti, ki spodbujajo čustveno izražanje in zavedanje telesa.
  • Razumevanje terapevtskih koristi plesa za duševno zdravje in splošno dobro počutje.

3. Komunikacijske in medosebne spretnosti

  • Izboljšana neverbalna komunikacija in telesno osnovane interakcijske spretnosti.
  • Več empatije, potrpežljivosti in občutljivosti pri delu z nevrodivergentnimi udeleženci ali osebami z oviranostmi.
  • Izboljšane tehnike reševanja konfliktov in vodenja skupin.

4. Ustvarjalno vodenje in umetniški razvoj

  • Izkušnje s soustvarjanjem plesnih doživetij z mladimi.
  • Razvoj ustvarjalnih strategij za vključevanje marginaliziranih ali premalo zastopanih mladih.
  • Izboljšana sposobnost uporabe gibanja kot orodja za pripovedovanje zgodb in izražanje skupnosti.
  • Kompetence za sodelovanje z umetniki, terapevti, pedagogi in skupnostnimi partnerji.

5. Kulturna občutljivost in zavedanje raznolikosti

  • Poglobljeno razumevanje raznolikosti v sposobnostih, ozadjih in identitetah.
  • Sposobnost spodbujanja medkulturnega dialoga in inkluzivnega sodelovanja v umetnosti in izobraževanju.

6.Opolnomočenje mladih in mentorstvo

  • Zmožnost mentoriranja in podpore osebnemu ter umetniškemu razvoju mladih.
  • Tehnike za krepitev samozavesti, vodstvenih sposobnosti in samoizražanja skozi gibanje.
  • Razumevanje, kako ustvariti varno in opolnomočujoče okolje za mlade.

Več o poteku mednarodnih izmenjav lahko izveste s pomočjo videoposnetkov objavljenih na kanalih TMoves in Sorina Petrescu, Sans For Beveagelse in  Mette Orbaek ter Inštitut IZIS in Alenka Lin Vrbančič Simonič.

  • MDFG delavnice in sodelovanje v okviru festivala inkluzivnega plesa v Romuniji, maj 2025 – TUKAJ 
  • Festival inkluzivnega plesa Dance Bridges, v organizaciji TMoves, Romunija  TUKAJ
  • Izmenjave dobrih praks in usposabljanje mladinskih delavk_cev v okviru projekta Move, Dance, Feel Good : DANSKA TUKAJ  in SLOVENIJA TUKAJ.

V okviru projekta so imeli vsi sodelujoči priložnost, da s pomočjo gibanja in plesa

  • pridobijo pozitivne izkušnje vključevanja;
  • raziskujejo svoje sposobnosti in možnosti;
  • se učijo sodelovanja in medsebojne podpore ter tudi kako je povezovanje in tudi medgeneracijsko sodelovanje ključnega pomena za oblikovanje boljše družbe;
  • aktivno prispevajo k dobremu počutju ter želenim spremembam v počutju in delovanju – zase in za druge.

Celostne informacije o poteku in rezultatih projekta  lahko pridobite tudi z ogledom predstavitvene knjižice projekta Move, Dance, Feel Good:  TUKAJ –  MDFG_booklet.

Vaše zanimanje, željo po več informacij in morebiten interes za sodelovanje v projektih lahko izrazite s klicem na tel. 030 799 444 ali z elektronsko pošto poslano na naslov: info@izis.si

“Projekt “Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so le avtorjev in ne odražajo nujno stališč Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Niti Evropska unija niti EACEA ne moreta biti odgovorni zanje.«

Erasmus+ Sport

“Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.”
Erasmus+ Sport