IZIS - INŠTITUT ZA PLESNO-GIBALNO TERAPIJO, POMOČ Z UMETNOSTJO, SONARAVNO BIVANJE, IZOBRAŽEVANJE IN SVETOVANJE info@izis.si 00386 30 799 444

IZOBRAŽEVANJE S PRVINAMI PLESNO-GIBALNE PSIHOTERAPIJE

Inštitut IZIS vabi k vpisu v  nov cikel –  MODUL IZOBRAŽEVANJA S PRVINAMI PLESNO-GIBALNE PSIHOTERAPIJE IN MULTIMODALNE UMETNOSTNE TERAPIJE

»AKTIVIRAJ, MOTIVIRAJ, (RE)KREIRAJ«:  GIBANJE IN USTVARJALNOST KOT TEMELJ DUŠEVNEGA ZDRAVJA

V okviru izobraževanja boste lahko izkusili in se veliko naučili o tem, kako so aktivnost, motivacija in ustvarjalnost med sabo tesno povezane. Igrivost, vitalnost, pretočnost in usklajenost, ki jih spodbuja ritmična, ustvarjalno-gibalna aktivnost se odražajo v našem počutju in celostnem zdravju. Vse to je pomembno povezano tudi z odnosi in delovanjem. Gre torej za nekaj, kar ima pomen in vrednost tako na ravni vsakodnevnega delovanja kot tudi v okviru  strokovnih kompetenc pri  “delu z ljudmi”, še posebej pa v poklicih pomoči. Če namreč želimo krepiti in razvijati dobro počutje in duševno zdravje pri sebi in drugih, tudi v delovnem okolju, to vključuje zdrave odnose in delovanje. In ker potrebujemo za to seveda tudi ustrezne izkušnje in znanje,  vas vabimo k vpisu v program AKTIVIRAJ, MOTIVIRAJ, (RE)KREIRAJ.

KOMU JE IZOBRAŽEVANJE NAMENJENO? : Izobraževanje je primerno za vse, ki ste radovedni, ki iščete, se sprašujete, raziskujete; ki bi radi naredili korak naprej na osebni ravni in hkrati prispevali k razvoju učečih se, vključujočih skupnosti. Še posebej primerno je za:

  •  vse strokovnjake s področja duševnega zdravja,  ki vas to področje zanima in bi želele_i pridobiti dodatna znanja;
  • vse, ki se srečujete z ali delate z ranljivimi posamezniki in skupinami na področjih socialnega varstva, vzgoje in izobraževanja in zdravstva;
  • tiste, ki vas zanima, kako bi lahko nadgradili svoje osebne in strokovne kompetence tudi v smeri ustrezne terapevtske oziroma psihoterapevtske usposobljenosti.

Udeležencke_ci dosedanjih izvedb so povedali, da so v okviru programa ob strokovnih kompetencah našli in razvili tudi nekatere osebne vire;  torej so znanje in veščine za opolnomočenje tistih, s katerimi in za katere delajo, postavili na temelje novo odkritih lastnih virov, moči, poti in načinov delovanja.

IZHODIŠČA: Izobraževanje vključuje temeljna teoretična izhodišča plesno-gibalne psihoterapije, tudi širšega področja integrativne multimodalne umetnostne terapije, in omogoča tudi lastno izkušnjo temeljnih principov, metod in tehnik plesno-gibalne psihoterapije. Zaradi svojih specifičnih teoretskih izhodišč ter praktičnih implikacij predstavljajo temeljna izhodišča umetnostnih terapij in  plesno-gibalne psihoterapije učinkovito podporo razvoju dejavnikov duševnega zdravja iz vidika doživljanja, iz vidika delovanja in iz vidika okolja oziroma konteksta. Gibanje in ustvarjalnost imata v plesno-gibalni psihoterapiji osrednjo vlogo. Skupaj z  osredotočenostjo na aktualne in potencialne vire moči predstavljata pomemben dejavnik osebnega razvoja in rezilientnosti kot tudi vir ustvarjalne moči in vitalnosti pri delu s posamezniki, skupinami in skupnostmi. Gibanje in ustvarjalnost predstavljata pomemben dejavnik tudi v okviru drugih umetnostnoterapevtskih modalitet (likovne, glasbene, dramske, tudi v okviru multimodalne/ekspresivne umetnostne terapije).

KAJ BODO UDELEŽENKE_CI PRIDOBILE_I? Udeleženke_ci bodo tekom izobraževanja:

  • spoznali teoretična izhodišča plesno-gibalne psihoterapije in izhodišča posameznih praktičnih plesno-gibalnih dejavnosti s poudarkom na teorijah socialne interakcije, podporne komunikacije in skupinske dinamike;
  • spoznali tudi širše polje pomoči z umetnostjo, izhodišča integrativne ekspresivne /multimodalne umetnostne terapije in vlogo  ter pomen različnih umetnostnih medijev v procesih pomoči in podpore;
  • skozi lastno izkušnjo pridobili uvid v mehanizme in dinamiko podpornega komuniciranja;
  • spoznali nekatera orodja za razbremenitev in podporo ob pojavu osebnih stisk, za doseganje boljšega uvida v lastno doživljanje, za razvoj spoprijemalnih strategij  ter za odkrivanje učinkovitejših  načinov delovanja ter reševanja problemov;
  • pridobili nova znanja in veščine za  uvajanje pristopov, ki temeljijo v znanjih in metodah plesno-gibalne psihoterapije, v povezavi s širšim področjem pomoči z umetnostjo in umetnostnih terapij: za izvedbo  preventivnih dejavnosti na področju duševnega zdravja, vključno z dejavnostmi za razbremenitev in sproščanje s poudarkom na izvedbi  dejavnosti socialno-emocionalnega učenja;
  • predstavljena bodo priporočila o možnostih uporabe posameznih dejavnosti, tehnik in pristopov pri njihovem vsakodnevnem delu (tudi s posameznimi ciljnimi skupinami – v tem delu se izobraževanje prilagaja potrebam udeleženk_cev);
  • potrdilo, seznam temeljne in dodatne  literature ter drugih virov, pisna in druga gradiva.

VSEBINE : Plesno-gibalna aktivnost se v procesu plesno-gibalne psihoterapije poraja in udejanja v tesni povezavi z nevrofiziološkimi temelji gibanja in igre ter odnosnih dinamik, kar bodo udeleženke_ci raziskovali in spoznavali tekom izkustvenih dejavnosti. Posebna pozornost bo posvečena raziskovanju komunikacije in medosebnih odnosov, kar vključuje spoznavanje in razvoj kinestetičnega zaznavanja, kinestetične empatije in uglaševanja. Poudarek bo tudi na raziskovanju in spoznavanju mehanizmov emocionalne regulacije in koregulacije, razvijanju refleksije in sposobnosti za mentalizacijo. Ob raziskovanju gibanja in ritma bodo udeleženke_ci spoznavali tudi pomen gibalnih metafor in simbolizacije ter odkrivali, kako uporaba prvin plesno-gibalne psihoterapije na temelju odnosnih povezav omogoča in podpira procese rasti in razvoja ter vodi v odkrivanje in razvoj novih spoznanj, veščin in rešitev.

  • Pomen in vloga ustvarjalnosti ter umetnosti v vzgojno-izobraževalnem, svetovalnem in terapevtskem delu.
  • Dejavniki duševnega zdravja, kontinuum duševnega zdravja, kontinuum umetnostnoterapevtskega delovanja in plesno-gibalna psihoterapija.
  • Kratka zgodovina, temeljna teoretična izhodišča in ključni koncepti plesno-gibalne psihoterapije.
  • Povezanost telesnih, afektivno-emocionalnih, kognitivnih, socialnih in duhovnih vidikov človekovega doživljanja in delovanja ter celostno raziskovanje odnosa med različnimi vidiki elementov gibanja.
  • Nevrofiziološki temelji gibanja in igre: razvojno gibanje, celostni vzorci telesnih povezav.
  • Igra, multisenzornost in senzorna integracija
  • Opazovanje in analiza gibanja.
  • Multimodalnost in intermodalni transferji v PGP.
  • Osebni, medosebni in splošni prostor.
  • Emocialna regulacija in koregulacija.
  • Gibanje, pozornost in spomin.
  • Dejavnosti za ogrevanje, povezovanje skupine in za razvoj skupinske dinamike.
  • Gibalne metafore.
  • Rituali v PGP
  • Umetnost refleksije

TRAJANJE, OBSEG IN ČASOVNICA: Izobraževanje   poteka  v 3 dvodnevnih sklopih, z dvema dodatnima vmesnima in dodatno zaključno aktivnostjo. Obsega 60 pedagoških ur. Od tega predstavlja 36 ur udeležba na predavanjih in delavnicah, 12 ur je samostojno delo (izbrana praktična aktivnost) in 12 ur sodelovanje ter delo na daljavo (delo v manjši skupini, konzultacije).

AKTUALNI  RAZPIS Z DATUMI; ČASOVNICO, PROGRAMOM in PRIJAVNICO  DOSTOPEN NA  SPODNJI POVEZAVI

“AKTIVIRAJ, MOTIVIRAJ, (RE)KREIRAJ”: GIBANJE IN USTVARJALNOST KOT TEMELJ DUŠEVNEGA ZDRAVJA

AVTORICA IN IZVAJALKA: Program AKTIVIRAJ, MOTIVIRAJ, (RE)KREIRAJ  je  razvila plesno-gibalna psihoterapevtka in logoterapevtka Alenka Lin Vrbančič Simonič na podlagi tri desetletja dolge “pionirske” poti izobraževanja, raziskovanja in strokovnega delovanja na področju pomoči z umetnostjo, integrativne multimodalne umetnostne terapije in plesno-gibalne psihoterapije. Je plod njene celostne usposobljenosti in odraz osebnih izkušenj, pogleda na svet ter življenjske naravnanosti.  Alenka Lin VRBANČIČ SIMONIČ je  v skladu s standardi SKZP in EAP certificirana psihoterapevtka – plesno-gibalna psihoterapevtka (R-PGP ZPGPS / EADMT) in logoterapevtka (register Društva LOGOS). Po osnovni izobrazbi je univerzitetna diplomirana pedagoginja in filozofinja (Filozofska fakulteta v Ljubljani, 1999), specialistka  pomoči z umetnostjo (smer gibalno-plesna terapija, Pedagoška fakulteta v Ljubljani, 2010),  z zaključenim programom strokovnega izpopolnjevanja za delo z otroki s čustveno-vedenjskimi težavami ter motnjami vedenja in osebnosti (Pedagoška fakulteta v Ljubljani, 2005).  Je tudi specialistka The Ways of Seeing Method dr. Suzi Tortora,  v elementih plesno-gibalne psihoterapije utemeljenega pristopa za umetnostnoterapevtsko delo z otroki in družinami.  Ima več kot 25 let delovnih izkušenj s preventivnim, svetovalnim in terapevtskim delom z različnimi ciljnimi skupinami na področjih socialnega varstva, vzgoje in izobraževanja, duševnega zdravja in psihosocialne rehabilitacije. Kot ustanoviteljica in strokovna vodja  Inštituta IZIS  pod krovnim konceptom »Štirje časi« ustvarja, razvija in izvaja preventivne, podporne in terapevtske programe za posameznike, pare, skupine in skupnosti. Plesno-gibalno psihoterapijo, logoterapijo, dejavnosti pomoči z umetnostjo in  integrativno multimodalno /ekspresivno umetnostno terapijo  izvaja z otroki in mladostniki ter njihovimi družinami, prav tako z odraslimi  posamezniki in skupinami. Njen moto oziroma življenjsko vodilo, ki je temelj in navdih  tudi za razvoj dejavnosti v okviru Inštituta IZIS je “DIHAM, ŽIVIM, PLEŠEM, LJUBIM”.